2009-05-15

14.mai: Hanne Lise

En stor ære å få et oppdrag fra Hanne Lise som har store ting på gang med en moteserie som jeg skal få se i sin helhet neste onsdag; det tror jeg kommer til å bli et av de store høydepunktene den kommende tiden. Hanne ville at jeg skulle lage et abstrakt bilde med rød som hovedfarge.



Abstrakt er et vidt begrep i mitt hode, jeg er i grunnen i mot den tankegangen at et abstrakt bilde må være helt ugjenkjennlig. For meg handler noe abstrakt mer om selve følelsen i bildet, jeg oppdager jo bare mer og mer at jeg liker å skjule ting i bilder, kutte bort noe som du ellers skulle tro var viktig å få med og at når det kuttes bort noe blir det mer rom for å drømme seg inn i bildet og legge til det som mangler.

2 comments:

  1. Dødskult!
    Jeg blir like fasinert av den unike stilen din hver gang! Bjartebilde=) Liker tanken din med at bildet ikke trenger å være helt ugjenkjennelig.
    Bra jobbet=)

    ReplyDelete
  2. Takk Hanne!

    Idag vurderer jeg faktisk å gi meg selv en oppgave hvis jeg ikke hører noe fra noen snart. Har fått en fin oppgave til 17.mai som jeg tror kommer til å bli veldig annerledes i stilen enn de andre bildene jeg har lagt ut til nå.

    Mobilnr. mitt er forresten 98617454 hvis noen har lyst å sende meg oppgaver.

    ReplyDelete