2009-05-03

3.mai: Rakel

Rakel er søsteren min. Hun bor i Tyskland. Det er et stykke unna, kan du si. Rakel oppdrar ungen sin for tiden, så derfor er det ikke rart at hun ville ha meg til å fotografere såpebobler. Jeg mistenker at de to tingene har en viss sammenheng.



Såpebobler har kortvarige liv. Det blir et slags privilegium å ta bilder av noe så kortvarig. De vokser opp og så dør de, på noen få sekunder. Jeg tenkte at svart/hvitt var viktig, helt fra begynnelsen. Jeg tenkte skog også. Svart/hvitt og skog. Mmmm. Fornøyd med bildet. Det er noe spontant og absurd. Er ganske misfornøyd med bildet jeg tok i går, nå. Det føltes godt, der og da, mest fordi det var en fin opplevelse. Bildet virker forhastet, ballongene er rart plassert, skulle muligens hatt eksternt lys og dempet det naturlige lyset. Derfor er det en smule befriende å få et bilde jeg liker, nå.

Såpebobleflasketikketen: "Do not drink"

No comments:

Post a Comment