2009-05-08

8.mai: Kari

Kari er en eks-klassekamerat, en dyktig motefotograf og assistenten til Tom Haga. Av Kari husker jeg best de gangene hun gav meg kjeft når jeg kom for sent på skolen, noe jeg sikkert trengte, haha. Men jeg kommer fortsatt for sent til skolen av og til, det er altfor mye kø gjennom Sandnes nå for tiden. Anywho, anywho... Jeg fikk i oppgave å fotografere det som inspirerte meg mest innenfor hva som helst.



Det hadde seg tilfeldigvis sånn at jeg var på "Skur 2" og hørte på Nils Økland i kveld, så da tenkte jeg jo at jeg kunne fotografere et av instrumentene hans før han begynte på konserten. Han spiller hardingfele, fiolin og viola d'amore. Nils Økland lager folkemusikk, men ganske banebrytende og minimalistisk. Alltid når jeg hører på platene hans skulle jeg ønske jeg kunne sette meg inn i en tidsmaskin og stille den til begynnelsen av 1900-tallet dypt inne i en fjord i Hardanger og bo på gård og kjenne fred i sjelen og kanskje male noen nasjonalromantiske bilder og kanskje sette meg inn i tidsmaskinen igjen og ta med maleriene og henge dem opp på rommet mitt.
Det hadde vært fint.

2 comments:

  1. Kan ikke si noe annet enn: NYDELIG!!!!

    ReplyDelete
  2. Eg fekk nesten litt lyst å spela på fiolin, men bare nesten :)
    Nydelig Utsnitt og fine former..

    Kari! Du må få deg blogg, kom igjen nå..

    ReplyDelete