2009-05-01

Maiprosjektet

Mitt nye prosjekt: En person gir meg et oppdrag om å ta bilde av noe hver dag gjennom hele mai. Bare for å gjøre eksperimentet litt mer vrient for meg selv har jeg satt en begrensning på 5 eksponeringer for hvert oppdrag. Tror det vil få meg til å tenke mer over hva jeg ser på og vurdere bedre hvordan jeg skal ta bildet. I tillegg begrenser jeg meg til kun camera raw-redigering, har lyst å fokusere på naturlige farger.

Sleng igjen en kommentar om du vil bidra i dette prosjektet. Alle bildene blir postet i denne bloggen for hver dag.

9 comments:

  1. Öyvind EdvardsenMay 01, 2009

    BoB trenger et bilde som passer til temaet evolusjon / darwinisme.

    ReplyDelete
  2. Det er et greit oppdrag som jeg sikkert tar bilder til uansett, men til dette prosjektet trenger jeg noe konkret. Et objekt. En person. En bevegelse. Noe.

    ReplyDelete
  3. Kanskje du kan ta et bilde av saapebobler? Det kan bli fint, tror jeg. :)

    ReplyDelete
  4. 3.mai blir såpebobler!

    ReplyDelete
  5. Høres ut som ein super idè. Ser allerede at du har begynt å få te någe superfresh. Har forslag te prosjektet ditt. Det e då å ta et bilde opp ner, og få det te å se ut som det e rett vei. hvis du fatte? :)

    ReplyDelete
  6. Den er god. I morgen skal jeg altså bli svimmel!

    ReplyDelete
  7. Hei.
    Gratulerer med bloggen!
    Tror du vil få ut masse spennende både m.h.t.foto og tekst.
    (Hvis ikke får vi fortsette høytlesningen.....så vi begge blir inspirert til denne oppgaven fra han som startet dette...)
    Min oppgave til deg, er å ta et uvanlig bilde av familiens pelsdyr....engang før 1.juli 2009.OK?

    ReplyDelete
  8. Hei Bjarte :)

    Vil bare si at jeg synes dette var en helt genial ide! Fikk nesten lyst til å gjøre det samme selv. Eg er veldig umotivert for tiden, så kanskje dette kunne vært noe for å få meg til å "blomstre" litt igjen :)

    Synes og du tar veldig veldig fine bilder, du holder fremdeles på din stil og det er gøy å se :)

    Rock on!!

    Ps: Hvis du tar i mot enda fler forslag så vil jeg gjerne se et bilde av det som inspirer deg mest av alt. Det kan være alt fra et menneske, en bok, lys, musikk... hva som helst !

    Kari.

    ReplyDelete
  9. Kari: Kjipt det der med lite motivasjon, jeg hadde en sånn periode her tidligere i vår og det er vanskelig å finne en fasit på hva som kan få motivasjonen til å komme tilbake. Men tror det gjelder å tenke enkelt; ta bilder hele tiden, til og med når du i utgangspunktet ikke har noen idéer å jobbe med, for tilfeldigheter fører ofte til gode idéer som du kan jobbe med over lang tid. Og vis bilder til flinke folk som gir gode tilbakemeldinger, det gir ofte meg motivasjon.

    ReplyDelete