2009-06-30

Idé: Færøyene - Del 2

En ny lang kveld foran skjermen. Skriver mailer, søker på google og prøver å motivere meg selv.

Førsteinntrykket mitt er at fotografene som reiser dit fokuserer på landskapet (jeg klandrer dem ikke) og det er vel her portrettprosjektet mitt har en fordel. Det kommer til å vise noe nytt. Jeg ser fugler, grønt landskap, koselige, ensomme hus, men til nå ikke et eneste portrett av en færøysk person. Jeg må selvfølgelig lete videre før jeg kan trekke noen konklusjoner her, men det ser "lovende" ut, for min egen del. Allikevel hadde det vært godt med inspirasjon og noe jeg kan måle mitt eget prosjekt opp i mot.

Jeg sliter med tanken på hva slags type mennesker jeg bør fokusere på. Skal det være det de gjør som binder dem sammen eller selve stedet de bor på? Kan denne ensomheten på øyene være nok for å skape sammenheng?

Her fant jeg faktisk et portrett. Nydelige klær. De virker innesluttet, de vet ikke helt hvor de skal feste blikket. Det er noe rastløst i bakgrunnen. Bildet har ikke noe godt holdepunkt og virker tilfeldig.

Jeg fortsetter i morgen. Ingen tid å miste.

No comments:

Post a Comment